VEDTÆGTER FOR LOKOTIPS/ÅRHUS

§ 1.

Klubbens navn er LOKOTIPS/ÅRHUS

§ 2.

Klubbens formål er at dyrke tipningens ædle kunst

§ 3. Enhver med interesse for tips kan optages som medlem, hvis tipsklubbens medlemmerne finder vedkommende egnet.
Dog må tipsklubbens medlemstal ikke overstige 10 medlemmer.
§ 4. Bestyrelsen har 2 medlemmer, en formand og kasserer.
Bestyrelsen må ikke stifte gæld, men skal alene begrænse sig til klubbens likvide midler.
Formanden står for udfyldelse og aflevering af tipskuponerne, men kan dog ikke gøres
økonomisk ansvarlig for eventuel udskrivningsfejl.
§ 5. Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.
Generalforsamlingen afholdes hvert år, den sidste fredag i april, som ikke er en helligdag.
Bestyrelsen indkalder til generalforsamling med mindst 21 dages varsel.
Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest 14
dage før generalforsamlingen.
Dagsorden til generalforsamlingen skal indeholde flg. Punkter:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning for det forløbne år.
3. kassererens beretning.
4. Valg til bestyrelse, festudvalg og revisor.
5. Rettidig indkomne forslag.
6. Evt. Under evt. kan der ikke sættes forslag til afstemning
§ 6. Hvert medlem skal senest onsdag middag kl. 12 indbetale 50 kr. på kassererens konto. Medlemmet kan tillade sig at skylde for 2 uger, og skal herefter indbetale det manglende beløb den efterfølgende uge, senest onsdag kl. 12. Hvis dette ikke overholdes, er vedkommende ikke sikret del i en eventuel gevinst i den pågældende uge, samt efterfølgende uger indtil indbetalingen har fundet sted. I øvrigt er det så op til bestyrelsen, at afgøre hvor længe den pågældende så er medlem af tipsklubben. I tilfælde af sygdom skal man ringe til kassereren inden indbetalingsfristens udløb og aftale nærmere. Eventuel udmeldelse af tipsklubben skal ske med mindst 2 ugers varsel før den årlige generalforsamling til formanden eller kassereren, for at få del i klubbens gevinstpulje. I tilfælde af en større gevinst påhviler det bestyrelsen straks at indkalde til ekstraordinær generalforsamling.
§ 7. Tipsklubben laver tipsopstilling og vælger tipssystemer efter flg. Regler.
1. Tipsopstilling laves efter regler vedtaget på generalforsamlingen.
2. Tipsklubben kan spille alle tipstjenestens spilletilbud, dog skal der indgå et tipssystem i hver uge.
3. Tipsturnus vedtages på generalforsamlingen. Jvf. § 8.
§ 8. Denne paragraf omhandler vedtagelser fra tidligere generalforsamlinger.
1. Det er vedtaget at der afsættes 3500 kr. af saldoen til den årlige generalforsamling. Tipsklubbens regnskab bliver opgjort hvert år til den ordinære generalforsamling. Kassereren kan evt. udsende orienterende regnskab i løbet af året.
2. Til bestyrelsesmøder afsættes der hvert år 100kr.
3. Årets dårligste betaler giver en omgang på generalforsamlingen.
4. Tipsturnus: Der tippes efter tur i forhold til medlemmernes skabsnummer. Hvert medlem spiller i 3 uger, herefter er det næste mand på listen, man har i alt 1200 kr. at spille for.  Er man i tvivl er man altid velkommen til at spørge formanden.
Tipsopstillingen skal sendes eller indtelefoneres til formanden senest torsdag.
Hvis medlemmet glemmer at tippe, og man ikke har lavet en aftale med formanden, så bliver der ikke spillet denne uge, og 1/3 af medlemmets beløb at spille for, går til bufferpuljen. Hvis formanden finder tid til at spille denne uge, så kan han spille for 1/3 af medlemmets beløb denne uge.
5. Tipsklubben holder hvert år sommerpause på mindst 8 uger. De pågældende uger bekendtgøres i løbet af foråret.
6. Beløb der er sparet op på buffersaldoen i løbet af året, kan ligeledes anvendes på alternative systemer. Bufferpuljen kan også bruges til at betale generalforsamlingen, hvis ikke 3500 kr. slår til, og hvis bestyrelsen finder det ansvarligt.
7. 26/1 2001 blev det besluttet at medlemmer som er gået på pension fra DSB, fortsat kan være medlem af tipsklubben. Ønsker man ikke at fortsætte i tipsklubben, kan man stadig deltage i den årlige generalforsamling, dog uden stemmeret.

8. Hvis man ikke udnytter det fulde beløb, når man spiller(50 kr. x antal medlemmer), så kommer det tiloversblevne beløb i bufferpuljen.

§ 9. Evt. tvivlstilfælde i løbet af året, af enhver art, vil det altid være bestyrelsen som træffer den
endelige afgørelse.
Bestyrelsen kan i løbet af året lave små driftmæssige tilpasninger